• Kundservice
  • Frakt
    • Fraktkostnader
    • Frakttidtabell
    • Fraktvillkor och restriktioner:
  • Retur och byte
    • Estee Lauder Online nöjdhetsgaranti
    • Retur- och bytesrätt
    • Vanliga frågor och svar om retur
  • Beställningar
    • Behandling
    • Betalningsgodkännande
    • Godkännandebelopp för betalning
    • Maximum inköpspolicy
    • Beställningsstatus
    • Annullering av beställning
    • Hitta ett försvunnet paket
  • Vanliga frågor och svar
    • Retur och byte
    • Beställningar och inköp
    • Våra produkter
    • Våra program
    • Karriär
  • Shopping
    • Shopping online
    • Visa varukorg
    • Ta bort varor från varukorgen
    • Optimal inställning för webbläsaren
    • Krav på webbläsare:
    • Säkerhet online
    • Varor på lager
    • Presentinslagning
    • Moms
    • Betalningsalternativ
  • Allmänt
    • Konsumentmedvetenhet
    • Sekretesspolicy
    • Radera användarinformation
    • Användarvillkor
    • Försäljningsvillkor
    • Kundservice
  • Mitt konto
    • Så här skapar du ett konto
    • Fördelar med registrering
  • Karriär

Retur och byte

  • Ring oss

    0200 753 749

    8 am – 6 pm Monday to Friday and 9 am – 5pm on Saturday. Closed Public holidays.
    0200 753 749

  • Skicka e-post till oss

    Skicka e-post till oss

    E-posta din fråga till oss när som helst för hjälp

    Kontakta oss
  • Hitta butik

    Butik

    Sök närmaste butik här

    Läs mer

Estee Lauder Online nöjdhetsgaranti

Om du av någon anledning inte är nöjd med ditt inköp på Estée Lauder Online kan du returnera dina produkter. Vi accepterar endast produkter inköpta på esteelauder.se. Om du har frågor eller behöver hjälp med din återkomst, vänligen kontakta oss på 0200 753 749.

Hur returnerar eller byter jag en vara?

    Vill du returnera en produkt som är inköpt på Estée Lauder Online ber vi dig följa nedanstående steg:

    • Fyll i avsnittet "Retur" på baksidan av fakturan och lägg den sedan i returförpackningen. Retursedeln inklusive etikett hittar du i paketet. Behåll en kopia av fakturan. Returnerar du en present klickar du i rutan "Retur av present" på baksidan av fakturan.

    • För att underlätta för dig har vi bifogat en returadressetikett som du ska fästa på returpaketet. Om du inte har kvar etiketten ska alla returer skickas till:

    ESTÉE LAUDER COSMETICS A/S
    Delta Park 37, 2nd Floor
    DK-2665 Vallensbæk Strand, Denmark


    • Skicka gärna paketet rekommenderat för extra säkerhet. Vi ansvarar inte för paket som försvinner under transport.

    • Om du mottar en skadad kan du läsa mer information i avsnittet Skadade varor

    • Det tar cirka 7-10 vardagar att behandla returen.

    Returnerade beställningar kommer att behandlas snabbt, vanligtvis inom 3-5 vardagar efter mottagande. Ett e-postmeddelande med en returbekräftelse skickas till din e-postadress.

    Tyvärr byter vi inte produkter. Om du vill byta en produkt ber vi dig istället först att returnera din beställning och sedan göra en ny beställning med den produkt du vill ha.

    If you have questions about returns and exchanges, please contact us by phone at 0200 753 749 or via email.

    Tillbaka till toppen

Vanliga frågor och svar om retur

När jag byter en vara syns det två transaktioner på mitt kreditkort - varför är det så?

När en retur efterfrågas slutförs den i två steg:
1) . En kredit utfärdas för varan som returneras.
2 ). En ny beställning görs för varan som ska skickas i utbyte.
Två transaktioner kommer därför att synas på ditt konto: en kredit för den returnerade varan och en avgift för varan som ska skickas i utbyte.

Jag beställde/mottog fel vara, kan jag returnera den?

Om din online-beställning inte är som förväntat, vänligen kontakta oss på 0200 753 749 för hjälp.

Min vara var skadad när jag fick den. Vad ska jag göra?

Om du fick skadade varor ska du behålla lådan, förpackningen och allt innehåll och kontakta oss så snart som möjligt 0200 753 749 för hjälp.

Jag skulle vilja returnera en present men jag vill inte att den som gav presenten får veta. Kan ni hjälpa mig?

Om du vill returnera en vara du har fått som present, markerar du rutan på baksidan av fakturan och inkluderar den i returförsändelsen. Fyll även i telefonnummer.